2020. 03. 29.

Goodbye, JBT!

Hey there!

A legutóbbi posztomat tavaly ilyenkor írtam, amikor ez a blog az ötödik szülinapját ünnepelte. Most lenne a hatodik. Azért írom, hogy csak lenne, mert ez már nem a JBT. Eljött az idő, amikor búcsút kell vennem szeretett kis blogomtól. 

Hat évvel ezelőtt a szárnyaimat bontogattam a bloggeren, amikor rengeteg aktív kis írópalánta osztotta meg az oldalát, és sokszor elvesztek az igazán jó írások. A 1D fanficek a fénykorukat élték, én pedig eldöntöttem, hogy szeretném valahogy kiemelni az igényes blogokat, és egy helyet adni, ahol mindenki jelen lehet. Az alapelképzelés az volt, hogy csak egy chat üzenetet hagyok a kikerült blogokon (innen is az url), és az emberek majd rátalálnak a blogomra. Rengeteg szabaidővel megáldott unatkozó kis blogger voltam, és nagyon örültem, hogy egyre több ember keresi itt az olvasnivalókat. Rengeteg megtekintést kaptam, hihetetlen mennyiségű ajánlásokat. Mikor nem bírtam már, sok blogger is megfordult itt, hogy segítsen.
Azóta eltelt az a hat év, sokan wattpadeztek inkább a blogger helyett, rengetegen elmentek, és alig maradtak jó blogok. Egyre több könyves oldal jelent meg, de nem akartam, hogy csak azok legyenek kint. Egy ideig wattpades történeteken is gondolkoztam, de végül meg akartam hagyni ezt a helyet a blogspotos íróknak. Aztán egyre több figyelmet igényelt az, hogy új blogokat találjak, és folyamatosan frissíteni kellett a régi bejegyzéseket is, mivel sokan bezártak. Régebben még megpróbáltam minden blogot egy kategóriába besorolni, toplistákat csinálni, nagyon sok új ötletem volt a változtatásokra, újdonságokra, amikkel fel lehetne dobni a JBT-t, de aztán már egyre kevesebb időt tudtam rászánni, és a lelkesedésem sem volt már a régi. Jelenleg 65 blog van kint az oldalon, egy ideje nem néztem már meg, ezekből most mennyi aktív, de további 77 régi bejegyzés van piszkozatban. Egy párat töröltem, ha a blogokat teljesen eltávolították, de a befejezetlen, inaktív oldalak bejegyzései még megvannak. Csak sajnos már nem tudtam számontartani. 
Nagyon sokáig nem szerettem volna elengedni az oldalt, tavaly ilyenkor próbálkoztam a felélesztéssel újra, de aztán megint kevés lett az időm, és talán még kevesebb a lelkesedésem. Egy ideje már el is engedtem szerintem, de most úgy döntöttem, egy utolsó, búcsúbejegyzést még írok, ha már tényleg hat éve kezdtem el a gyűjtögetést. 
És mi lesz ezután velem és a bloggal? Szeretnék lassan visszatérni a személyes blogomra, és ott boldogítani a népet, továbbra is megtaláltok a Primadonnán, emellett pedig a MIK-en, lessetek be oda is (írós közösség, játékok, boldogság, szeretet). 
A Jó blogok tárházát nem fogom privátra állítani, hátha még valaki egyszer feljön ide nosztalgiázni egy kicsit. Viszont a JBT utolsó ajánlásként itt van egy új oldal: a Celeste az új gyűjtöhelye a blogoknak, wattpados történeteknek, könyveknek. Ha olvasnivalóra vágytok, igényes blogokat és történeteket kerestek, nézzetek be, mert Majra ugyanolyan lelkesen bővíti a könyvmolyok listáját, mint ahogy anno én is tettem. Lessetek be hozzá!

All the love, a továbbra is álmodozó blogger, Lyla ♥️

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése